Trenger du hjelp?

Under finner du svar på ofte stilte spørsmål

Leietaker

Henting av leiebilen?

Leiebilen hentes og leveres på avtalt tidspunkt på verkstedet du leverer din egen bil for reperasjon. Du beholder leiebilen så lenge din bil er på verkstedet og så lenge vilkårene fra forsikringsselskapet dekker antall dagene det tar.

Ved henting av bilen skal du starte leieforholdet med lenken du har mottatt på e-post/sms. Det skal lastes opp minimum 7 bilder av bilen (4 utvendig og 3 innvendig) for å dokumentere leiebilens tilstand ved henting og levering. Bildene brukes i behandling av skadesaker og blir delt med forsikringsselskapet ved behov. Du skal i tillegg se over at kilometerstand stemmer med det som er registrert. 

Etter at du har startet leieforholdet har du 15 min til å gå over skadene som er registrert på bilen og mulighet til å legge til skader/merker som ikke er registrert før du kjører. Dersom det er skader som ikke er registrert blir de delt og oppdatert for utleieren. 

Tilbakelevering av bil?

Du får beskjed fra verkstedet når bilen din er klar, leiebilen skal tilbakeleveres til samme sted der du henter din egen bil.

Sørg for at bilen er ren og ladet over 50%.

Gå inn på samme lenke du fikk fra oss på e-post/sms og avslutt leieforholdet. Du tar igjen minimum 7 bilder av leiebilen (4 utvendig og 3 innvendig) for å dokumentere bilens tilstand. I tillegg registrerer du kilometerstand.

Nøkkelen leveres til verkstedet.  

Bompenger?

Du som leietaker er ansvarlig for å dekke bompasseringer under leieforholdet. Utleier laster opp bompasseringene for den perioden du har leid bilen. Du får en faktura fra oss på dette.

Bøter / Parkeringsbøter?

Du er selv ansvarlig for å betale parkeringsbøter og parkeringsavgift selv. Dersom dette havner hos oss vil vi legge på administrasjonsavgift på betalingen. 

Skader?

Som leietaker er du forpliktet til å betale egenandel dersom leiebilen blir skadet under leieforholdet. Du betaler egenandel for hvert skadetilfelle dersom det er flere skader som har oppstått.

Standard egenandel:

Ansvar 12000,-
Brann 12000,-
Tyveri 12000,-
Kasko 12000,-
Glass 2500,-
Veihjelp 500,-

Du har mulighet til å betale for redusert egenandel, men dette må gjøres før leieforholdet starter. 

Dersom reparasjonskostnadene er lavere enn egenandelen betaler du kun for reparasjonskostnadene. 

 

Utleier

Krav til bilen din

  • Være i forskriftsmessig stand og kjørbar
  • Ha sommer- eller vinterdekk i henhold til sesong med god mønsterdybde
  • Være EU-godkjent
  • Ikke være eldre enn 5 år
  • Ikke ha kjørt mer enn 150 000 km
  • Stå registrert på deg som eier (evt. fullmakt fra eier)
  • Ha minst to sett med nøkler
  • Ha gyldig forsikring
Hvordan registrerer du deg?

Du kan enkelt registrere deg i Greenpool mobil appen. Slik registrer du: 

  1. Last ned greenpool appen fra App store eller Play store.
  2. Fyll ut skjema, aksepter utleievilkår og trykk registrer.
  3. Registrer bilen din i appen. 
Hvordan leie ut bilen din?

 

For å akseptere et oppdrag må du gjøre følgende: 

  1. Registrer bilen din i Greenpool appen etter at du har registrert deg selv. 
  2. Trykk på hjem for å se ledige oppdrag. 
  3. Trykk på knappen Ta oppdraget du er interessert i og bekreft. 
  4. Lever bilen til avtalt bilverksted enten kvelden før eller på morgen da verkstedet åpner. 
  5. Hent bilen igjen til avtalt tid. 
  6. Få penger utbetalt i kontoen din. 
Hva er ditt ansvar som utleier?

Ansvar som utleier er følgende: 

  1. Sjekk leie vilkår før du setter bilen din på utleie. 
  2. Når du har tatt oppdrag må du sørge for at bilen din er klar for levering. Dette inkluderer rengjøring av bilen innvendig og utvendig. Sørg for at bilen er minst 80% ladet.  
  3. Du må levere bilen din til avtalt verksted på avtalt tid og sørge for at bilens nøkkelen blir levert til nøkkelboksen eller resepsjonen. 
  4. Bilen skal være EU-godkjent og riktig dekktype i forhold til vær. 

Verksted

Hvordan få tilgang til bestillingssystemet?

For å få tilgang til bestillingssystemet må du kontakte oss på epost eller telefon gitt under kontakt oss.

Leveranse- og tilbakelevering av leiebil?

Alle våre bilutleier oppfordres til å levere bilen innenfor åpningstider. Hvis de ønsker å levere bilen utenom arbeidstider, er informasjon allerede gitt til dem om parkeringsplass ved verksted samt levering av nøkler til postboksen.

Vær oppmerksom på at GreenPool gir retningslinjer og nødvendig informasjon for både bilutleier og bil leietaker. Denne prosessen gjøres via GreenPool appen som effektivt sørger for at bilutleier og bil leietaker blir raskt informert ved levering og mottak av bil.

Mer informasjon kan sees i bestillingssystemet vårt.

 

Hvilke biler kan bestilles?

Spørsmålet om hvilken biltype kan bestilles tilsvarer den type forsikringsdekning som leietakeren har.

I tillegg, leietaker får en mulighet til å bestille en oppgradert bil med en ekstra kostnad per dag. Dette kan gjøres ved ny reservasjon i bestillingssystemet hos verkstedet.

Forsikringsselskap

Greenpool samarbeider med forsikringsselskaper. Nåværende partnere er på listen i systemet vårt. For mer info, vennligst ta kontakt med oss.

Forsikringsselskap

Tilgang og admin

For å få tilgang må du kontakte oss på epost eller telefon gitt under Kontakt oss. 

Kundetilfredshet og kvalitet

Å få en erstatningsbil er en viktig del av forsikringskunde-reiseGreenpool spesialiserer seg i denne prosessen ved å forbedre kundeopplevelsen. Dette gjøres vellykket gjennom prosessautomatisering og opprettelse av en pool av elbiler. Greenpool tror at vi kan jobbe sammen mot en bærekraftig mobilitetsløsning og en grønnere fremtid i Norge.

Generelt

Åpningstider

07:00 – 21:00 Hverdager 

10:00 – 18:00 Lørdag/Søndag 

Kontakt

Tlf.: 40 00 17 12

Epost: post@greenpool.no

Adresse:
Forskningsparken
Gaustadalléen 21
0349 Oslo