Greenpool prosessen
Fra forsikringskunde til bildeling

Årlig meldes det nesten 1 million skader på motorkjøretøy til forsikringsselskap i Norge (finansnorge.no). Privatbiler står for over 80% av disse skadene, og fører til at mange forsikringskunder har behov for leiebil i perioden deres egen bil er på verksted. Vi i Greenpool tilbyr en digital markedsplass hvor du som privatperson (eller bedrift) kan leie ut din elbil til disse forsikringskundene.
Vi knytter da forsikringskunder, bilverksted og elbil eiere sammen, men hvordan klarer vi det? Kort forklart, gjennom Greenpool prosessen.
Greenpool prosessen på 1-2-3
Knut har vært uheldig og bulket sin 3 år gamle Volkswagen e-golf, registrerer en sak til sitt forsikringsselskap, og booker en time på bilverksted. Bilverkstedet ser at skaden tar rundt 14 dager å reparere, og registrerer deretter et oppdrag for leiebil via Greenpool.no, med info om tidsrom og behovet om en tilsvarende elbil.
Nå har et nytt oppdrag blitt registrert i vårt system og blir raskt tilgjengelig i vår app. Her vil Greenpool medlemmer, med registrerte el-biler tilsvarende Knut sin bil, kunne se og plukke oppdraget.
Anna har nylig lastet ned Greenpool appen og blitt medlem. Hun har selv en Ford Focus el-bil, matcher oppdraget og godtar utleie oppdraget. Anna kan da trygt dele sin bil med Knut, da hun vet at bilen hennes blir forsikret gjennom IF under utleieforholdet. Anna leverer da bilen sin hos bilverkstedet, hvor Knut kommer og plukker opp bilen.
Når leieperioden er over leverer Knut bilen tilbake til bilverkstedet, og Anna kan hente bilen sin. Knut dekker selvsagt bom, bøter eller lignende i leieperioden, og Anna får utbetalt penger for leieforholdet etter at hun har hentet bilen sin. Knut har da fått hjelp til å dekke behovet for leiebil når hans bil er på verksted, og Anna tjente ekstra penger en periode bilen hennes ellers hadde stått stille.
Så enkel, trygg og bærekraftig er Greenpool prosessen. Bli medlem du også, last ned appen og registrert deg i dag!